Vasút

A királyné tündöklése

Bejött hivatali kézbesítőnk, Imre az irodába, ránézett a címlapra, és megjegyezte: már megint Nohab?

A bontott, de még a kevésbé forgalmas vonalakon jó szolgálatot tevő anyagokat egyelőre a 81-es vonal állomásain depózzák. A Kárpát Vasút Selypre és Kisterenyére is vitt betonaljakat és sínszálakat a 80a-ból. Angyal Dénes felvételén egy selypi sínfuvart láthatunk február 20-áról.

Igen, Imre már megint – horgadtam fel kissé –, de elárulnád, miért „megint”? Több mint három éve volt utoljára Nohab, akkor is a 2015. decemberi, tapolcai márkatalálkozó ürügyén, ellenben Giganttól Szergejig, MDmottól Taurusig, Csörgőig, magánvasúti mozdonyig és gőzösig volt egyéb. És most van újra Nohab, egyrészt mert a 022-es inaszakadtáig dolgozik, és erről van anyagunk is, meg klassz fotónk is.  Népszerű gép, sokkal többet rajonganak érte, mint ahányan zsigerből utálják, lépjünk tovább.

– Én is szeretem – nyugtatott meg Imre, és maradtunk ennyiben.

1014 005 repíti vonatát a szári „kanyonban” (fotó: Nagy Tamás)

A mostani Indóház kétségtelenül historikus vénájú, eredetileg nem így terveztem, több teret adtam volna teszem azt gépészeti témáknak, de a kiszemelt, hiteles szerzők „most még nem aktuális” kifogással, plusz időhiányra panaszkodva sorra lepattintanak,  ha tud valaki műszaki vénájú, a vasutat alaposan ismerő írástudót, szóljon, megegyezés esetén elhalmoznám megbízásokkal. A Sisi II. és a MÁV Vagont bemutató írás viszont erős, a fehérvári műhelyről szóló szerintem sokaknak jelent számos újdonságot.

Izzó munkadarab kiemelése a kemencéből. Télen sem kell külön fűteni a maga nemében egyedülálló kovácsműhelyben…

 

A további belíves vonatkozásokról árulkodjon a tartalom, íme, a jegyzéke:

NAGYVASÚT

2 Hírek, a 022-es Nohab a dunaújvárosi kikötőben

13 Jenbacher motorvonatok két győri vonalon

14 Egy mozdonyvezető visszaemlékezései, Sisi, II. rész

20 Az első bécsi döntés és a magyar vasút

28 MÁV Vagon Kft.: a főcsapás iránya

32 A 120 éves Kötegyán–Vésztő vasútvonal története

 

A tanyavilág, a majorságok ideje a múlt század hatvanas éveire végképp leáldozott (fotó: Fortepan)

38 A vasúti ismeretségek megíratlan története

41 A GYSEV zarándokvonata a pápalátogatásra

42 Vasúti kalandozások Vietnamban

50 Kopásutánállító optimálása üzemi tapasztalatok alapján

KISVASÚT

52 Davos három nyomtávon

55 Elkészült az UHFV kisvasúti hajtott forgóváz prototípusa

 

A prototípus forgóváz. Lesz-e folytatás?

 

56 XXV. Kárpát-medencei Kisvasúti Találkozó, Hortobágy

58 Hírek, a fahiány időszakának villás zsámolykocsija a LÁEV-en

VÁROSI VASÚT

60 Százharminc éve épült a világ első normálnyomtávú villamosvonala

64 Fél évszázada nincs Nyíregyházának villamosa

 

Egy motor- és két pótkocsiból összeállított szerelvény a Nyíregyháza–Záhony vasútvonal fölötti hídon (forrás: Kubinszky–Lovász–Villányi: Régi magyar villamosok – Budapest 1996)

 

65 Hírek, újra Desirók a HÉV-en

MODELLVASÚT

66 Mit hoz a 2019-es vasútmodellpiaci esztendő? 2. rész

68 A GYSEV 471.5 sorozata, ahogy azt a Rocónál elképzelik

Az attraktív festésű Vectron mágnesként vonzza a tekinteteket

 

70 Tisztes iparosmunka: Babelsberg Ducija Bergheimből

73 A Piko betonaljas váltói

74 ÖBB NightJet készlet az LS Modelstől

76 Újabb Wascosa tankerek a Pikótól

77 TT: Fekvőszékes személykocsi a DB éjszakai vonatából

KITÉRŐ

79 Megjelent az Eger–Putnok vasútvonal című könyv

 

Forrás: http://iho.hu/hir/a-kiralyne-tundoklese-190401

Szerző: T. H. F.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük