http://iho.hu/hir/klasszik-bobo-az-ocskavastelepen-161003
“Ne ijedjenek meg, csak dolgozni ment a Kárpát Vasút gépe a kőbányai Erecóba.
Nyár óta a DB Cargo is szállít ócskavasat a kőbányai Ereco hulladékfeldolgozóból. A Románia felől érkező huszonnyolc kocsis vonatokat a cég Lőkösházától Rákos állomásig valamelyik saját villamos mozdonyával húzza, a Rákosról kiágazó iparvágányon pedig általában a Kárpát Vasút emberei és gépei dolgoznak. De volt már arra is példa, hogy a Bobók nem értek rá, és mivel nagyobb mozdonyt nem engednek arra az iparvágányra, a Nosztalgia Kft.-től béreltek tolatás-szolgáltatást. A Nosztalgia ilyenkor Dácsiát küld Rákosra.
Október 3-án újabb üres szerelvény érkezett Rákosra, a vonat felét, tizennégy kocsit pedig a Kárpát Vasút 449 021-es Bobójával állították be rakodásra. A tolatási mozgások jó két órát vettek igénybe, a rakodás pedig várhatóan néhány napig tart, ha kész az első tizennégy kocsi, akkor majd újra jön egy dízel, és kicseréli a kocsikat. Az Erecóban egyébként még a Rail Cargo Hungaria rakodik ócskavasat, de a rákosi csomóponti kiszolgáló elegye látványosan megcsappant az utóbbi években. Sokszor csak az Egis egy-két tartálykocsijával kocog Ferencvárosból Rákosra és vissza a 437-es Bobó.”
Forrás: www.iho.hu
- A Rákos állomás és az Ereco közti vontatóvágányon döcög a Bobó az üres kocsikkal. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!
régebbi hír:
A kelet-magyarországi GSM-R-méréseken parádéznak a nagydízellel a héten.
A Kárpát Vasút április utolsó hetére kibérelte a GYSEV-től a 651 002-es pályaszámú Ludmillát. A mozdony a BDt vezérlőkocsiból alakított GSM-R mérőegységet továbbítja Kelet-Magyarországon: a 100-as vonalon és a kapcsolódó vonalak első egy-két állomásáig közlekedik majd. Várhatóan megfordul Kőbánya-Kispest és Kaba között többször, Kunhegyesen, Biharnagybajomban, Bárándon, Nyársapáton, Kunmadarason és Tószegen.
A GSM-R rendszer hazai telepítése jól, ütem szerint halad, már másfél éve folyamatosan járják is az érintett vonalakat a hálózatot tesztelő szerelvények. A rendszer telepítéséről itt írtunk részletesen. Több mérőkocsi, mérőegységgel felszerelt Flirt is hadirendbe állt, rajtuk kívül már csak a vonóerő a sokrétűbb: Csörgő, Nohab, (Kárpát- és GYSEV-) Bobó, Kárpát-Szergej, Szörnyella, (startos és GYSEV-es) Szili és Floyd-Sulzer, most pedig a Ludmilla. És hogy mit hoz a jövő? Sok mozdonytípus már nincs, ráadásul a GYSEV-nek már alig van szüksége a Ludmilláira, a négyből kettőt már visszaküldtek Romániába, egyet pedig most bérbe adtak a Kárpát Vasútnak.
* * *
próba 2
viszont válasz próba