NOHAB JÁRT KOMLÓN

Szerencsére a teherforgalom még kitart a 47-es vonalon, ha már a Bézét gumikerekűre cserélték.

A nyár eleje óta heti három kővonatot közlekedtet a Kárpát Vasút Komlóról Kétegyházára. A húszkocsis szerelvények a 120-as vonal építkezéséhez viszik a komlói kőbánya zúzottkövét. A 47-es vonalon hétfőn, szerdán és pénteki napokon mozognak a kárpátos szerelvények, az üres forda kora reggel érkezik meg Komlóra, majd az egész napos rakodás után délután 4-5 óra körül indulnak meg Godisa felé. A dízeles szakaszon eddig szinte mindig Bobó, a 315-ös gép dolgozott, de nemrég a 022-es Gunhild is szóhoz juthatott.

1

Rakott vonatával tekereg a 47-esen Gunhild Mecsekpölöske és Magyarszék között (fotók: Vörös Attila)

Ahogy a komlói bakter fogalmazott: ez a gép legalább felhúzza az üres vonatot huszonöt perc alatt – a Bobónak néha ötvennél is több kellett ehhez, pláne, ha vizes a sín. A rakott vonattal már könnyebb a gépek dolga, hiszen a vonal végig Godisa felé lejt. Húsz éve még Kisdácsiát is rétettek néha a tolatósra, mondván, hogy vissza majd úgyis csak fékeznie kell szegénynek. Múlt hétfő óta mondjuk majdnem mindegy, hogy mennyi ideig tart a tehervonatnak az út, a személyforgalom miatt már semmiképp nem kell zavartatnia magát.

2

Szakállas sorompók óvják a vonatösszeállítás műveletét Komlón

A kővonaton Godisán vagy legkésőbb Dombóváron gépcserét hajtanak végre. A dízel félreáll, és a GYSEV-től bérelt Szili áll a helyébe. Ez viszi aztán el a szerelvényt Kétegyházára, majd kirakodás után vissza Godisára.

3

Fékpróba, és nemsokára indulhat is az újabb rakott kétegyházi menet

Forrás: Nohab járt Komlón (iho.hu)

Szerző: Vörös Attila