Vasúton érkeznek a betonelemek az M76-os balatonszentgyörgyi hídjához
A 365 méter hosszú műtárgy a nyár végére készülhet el.
Megkezdődött a leendő M76-os gyorsforgalmi út balatonszentgyörgyi csomópontjában kialakítandó híd gerendáinak beemelése. A Zalaegerszeget és az M7-es autópályát összekötő, negyven kilométeres, kétszer két sávos gyorsforgalmi út mintegy százhetvenmilliárd forintos beruházással valósul meg. A leendő út a Modern városok program keretében, a már félkész zalaegerszegi járműipari tesztpályához kiegészítő tesztkörnyezetként is csatlakozva épül. Az M76-os itteni szakasza az M7-es holládi lehajtójától 5,6 kilométer hosszú, amihez eddig egymillió tonna földet és félmillió tonna követ mozgattak meg.
A tavaly kezdődött munkálatok egyik legkomplexebb eleme a két közutat, vasúti síneket és a Zala folyót is átívelő híd, amelynek leghosszabb gerendái több mint negyvennégy méteresek és ötvenhat tonna súlyúak. A majdani csomópont “fél lóhere” alakot formáz és elsősorban Balatonszentgyörgy megközelítését teszi lehetővé. A hídszerkezethez szükséges 229 betongerendát vasúton szállították a helyszínre, ahol egy négyszáz tonnás daruval emelik be őket a helyükre.
Az M76-os első ütemének építése az időjárási körülmények ellenére is ütemterv szerint halad, a nyomvonal töltésének építése zajlik most. A tervek szerint ez a szakasz 2020 nyarára készülhet el.
A hídelemeket Dunaújvárosban gyártják, az elemekkel megpakolt tehervonatokat a Kárpát Vasút 459 022-es Nohabjával viszik Balatonszentgyörgyre. Onnan a sármelléki kiágazás első pár száz méterére mennek ki, a vonatot három részre bontva, mivel csak úgy fér el. A szerelvények Balatonszentgyörgy és a rakodó között elöl-hátul mozdonnyal közlekednek, a Nohab mellé egy Bobó száll be. Kezdetben a 083-as Triman Bobó volt, amit múlt héten a kárpátos pirosra cseréltek le.