k

BOBÓKKAL MENT A SZERDAI FRANCIAVÁGÁSI MENET

A Kárpát Vasút Nohab helyett a másik közönségkedvenc mozdonyt delegálta. Duplán!

Ahogy korábbi cikkünkben megírtuk, április elsejétől kizárták a forgalomból a 13-as vonal Franciavágás és Pápa közti szakaszát a pápai katonai repülőtér bővítése miatt. A megnövelt kifutó át fogja vágni a vasutat, a 13-as vonal sínpárjai nem maradhatnak.

1

Már a vörös tábla is kikerült Franciavágás Pápa felőli végére. Háttérben a természet zavartalanul veheti vissza a pályát… A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A vonalon Franciavágásnak van teherforgalma, a heti három alkalommal járó kiszolgáló tehervonat 5-15 kocsit szokott cserélni a fűrésztelepen. Egészen áprilisig Franciavágást Pápa felől szolgálták ki remot Dácsiával, a reptérbővítés miatt azonban a másik irány maradt csak, mint lehetőség. Tavaly részben felújították a Veszprémvarsány és Franciavágás közti vonalszakaszt, így a 2007-es bezárás után újra járhatnak erre vonatok.

A lejtviszonyok miatt azonban már nem éri meg remot Dácsiával kiszolgálni a franciavágási rakodást: a gép nem bírja el a teljes vonatot Veszprémvarsány felé, kétszer fordulni pedig sem az időbe, sem a költségekbe nem fér bele. A Rail Cargo Hungaria vonatainak továbbítását így a Kárpát Vasút nyerte el, a 021-es Nohabbal húzták eddig a szerelvényeket. Szerdán azonban beújítottak a kárpátosok, és két Bobót küldtek a kiszolgálómenet élére!

2

A 315-ös és a 052-es Bobó állítja össze a fűrésztelepen az induló rakott tehervonatot

Reggel Győr rendezőben a 052-es és a 315-ös klasszik Bobó állt párban a franciavágási elegy élére, és indultak el a napi munkára. Ezúttal öt üres kocsit és hét rakottat vittek le Franciavágásra.

3

Forrás: Bobókkal ment a szerdai franciavágási menet (iho.hu)

Szerző: Vörös Attila